Proces
Jurriaan Rogaar
Onze opdrachtgever
Juliaan Rogaar is een psycholoog, die zijn eigen bedrijf heeft. Team Dynamics voorziet mensen van zowel Individual als Team coaching. Ze leren je denkpatronen uit te dagen, te onderzoeken en nieuwe mogelijkheden te bedenken en visualiseren.
Team Dynamics heeft wereldwijde cliënten, zoals Heineken en Microsoft. Maar ook bedrijven die slechts in Nederland populair zijn, zoals ABN AMRO, de VUmc en de politie.
Zij zijn een applicatie aan het ontwerpen, deze is nog steeds in de maak. Wij zullen over ruim 2 weken een demo van deze applicatie ontvangen waarmee wij kunnen uittesten of deze app ook geschikt is voor scholieren. Zij willen dat hun doelgroep maken, en wij moeten concluderen of dit nou wel of niet slim is om te doen.
Hieronder kunt u het onderzoekscyclus zien. Het project ging best goed en we hebben de cyclus, maar één keer hoeven te doorlopen.

1. Verwonderen
6. presenteren
2. Verkennen
3. Onderzoek opzetten
4. onderzoek uitvoeren
5. concluderen
Teams maken door middel van kwaliteiten
Het doel van de eerste les van o&o was om teams te
maken. Hiervoor moest jij en jouw andere ex-teamleden vijf kwaliteiten
aankruisen in een tabel, zonder dat de andere dat konden zien. Alle mensen die
daar zaten, konden dan iemand nomineren als teamleider. De teamleiders kozen
dan drie andere leerlingen met wie ze wilden samenwerken. Dit deden ze door drie
blaadjes te kiezen waarop de verschillende kwaliteiten stonden aangekruist. Je
kon de namen van de leerlingen niet op het blaadje zien, dus er werd puur
gekozen op kwaliteiten. Safa die was genomineerd als teamleider had het blaadje
van Max, Nihal & Amine gekozen.
Opdrachtgevers mailen
Het eerste wat we moesten doen is een opdrachtgever zoeken.
Daarvoor hebben wij 30 e-mails verstuurd naar verschillende bedrijven.
Hieronder ziet u dat best veel bedrijven op dat moment niks te bieden hebben of
niet eens reageren. Aurelius Enterprise bij 3 en Team Dynamics bij 24 hebben positief
gereageerd. Er was ook nog een ander bedrijf, maar die reageerden één keer en
daarna niet meer.

Opdrachtgever bellen en afstellen wat te doen
Van de 30 mogelijke opdrachtgevers bleven er dus 2 over. Aurelius
Enterprise had ons gemaild met allemaal vraagstukken die best wel moeilijk
waren. Ze dachten dat we stage zouden komen lopen. Daarna hadden we Jurriaan
Rogaar van Team Dynamics gebeld. Hij was in een meeting, maar wou wel verder
praten, dus we hadden een teams meating gepland om verder te praten. Daarin
hebben we besproken wat zij gaan doen en wat wij voor hun kunnen doen. Jurriaan
Rogaar gaat met een andere psycholoog en een IT-man een betaalde app maken die
je gaat helpen om je doel te bereiken of in sommige situaties waar je vast
loopt vooruit te helpen. Wij gaan onderzoeken of leerlingen ook een mogelijke
doelgroep zijn voor deze app, in plaats van alleen volwassenen.
Pva maken en opsturen
Pva staat voor plan van aanpak. Daarin beschrijven wij wat
het probleem en de opdracht is en wat wij kunnen doen. We zeggen wie Team
Dynamics is, wat ze willen doen en hoe wij kunnen helpen. Zij maken dus een
betaalde app om die werkende mensen coach. Ze willen iets bereiken,
bijvoorbeeld een promotie. De coach helpt je dan te kijken wat je tegen houdt
van buiten af en van binnen in. Deze app neemt die taak over en je zou dus
hetzelfde resultaat met de app moeten behalen. Wij hebben samen met de opdrachtgever
afgesproken om de plan van aanpak naar
hem te mailen op woensdag 22 februari.
Hoe gaan we verder?
Wanneer wij de plan van aanpak opsturen, zal de
opdrachtgever een demoversie van de app sturen.
Wij kijken dan wat de app precies doet en de inhoud ervan. Vervolgens
kunnen wij dan een onderzoek opzetten en proefpersonen zoeken en gebruiken. Wij
maken er dan een enquête bij waarin de scholieren een aantal vragen moeten
beantwoorden en feedback kunnen geven. Hierdoor komen wij te weten of de app
echt helpt en of het wel werkt, maar er een paar veranderingen moeten worden
gemaakt, zodat het wel helpt.
Eindrapport
We hebben de enquêtes al gemaakt en verstuurd waarop we ook antwoorden hebben gekregen. We hebben ook één scholier geïnterviewd. Dit is allemaal te vinden in het eindrapport. We hebben alle belangrijke informatie uit onze literatuuronderzoek, enquêtes en interview kunnen halen waarmee we de deelvragen konden beantwoorden. Daarmee hebben we weer onze hoofdvraag kunnen beantwoorden. We hebben daarna de discussie geschreven en tot slot de aanbevelingen om de app hopelijk beter te maken.
(Het eindrapport is te vinden bij het kopje deliverables.)
Eindpresentatie
De technasiumparade was op woensdag 21 juli. Wij hebben toen ons project gepresenteert waaronder het proces en eindrapport met de aanbevelingen. De opdrachtgever was blij met ons project en deed actief mee aan de presentatie (vragen stellen).